23948sdkhjf

Läkemedelsjätte byter namn och skärper fokus – ”Vi har ett guldläge”

Världens största läkemedelsföretag toppar numera försäljningen även i Sverige – men är ändå något av en doldis här. Men ett färskt namnbyte och en tydligare inriktning på sjukvård är tänkt att ändra på det, säger Duarte Marchand, Sverige- och Nordenchef för Johnson & Johnsons läkemedelsverksamhet, i en intervju.
I det stora kontorshuset i Ulriksdal i Solna pågår fortfarande arbetet med att byta ut skyltar – från Janssen, som tidigare var namnet på läkemedelsdivisionen, till Johnson & Johnson Innovative Medicine.

Namnbytet, som genomfördes i april, sker i samma veva som koncernen knoppat av sin division för konsumentvaruverksamhet, som numera heter Ken...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093