23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Life Science Sweden
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mounjaro har lanserats i Indien – hann före Novo Nordisk

Eli Lilly har nu börjat sälja sitt diabetes- och fetmaläkemedel Mounjaro i Indien, och hann därmed före värsta konkurrenten Novo Nordisk till marknaden i världens mest folkrika land.

Lanseringen inleddes på torsdagen, och intresset väntas bli stort. Indiens befolkning, som i fjol beräknades till 1,444 miljarder, har i takt med höjd levnadsstandard fått växande problem med diabetes och fetma.

Priset för Mounjaro, med den aktiva substansen tirzepatid, har satts till 4 375 rupier, motsvarande cirka 520 kronor för en 5 mg injektionsflaska, som räcker för en veckas behandling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|instance-web02