Beslutet innebär att IGN (Informationsgranskningsnämnden) ger anmälaren Astra Zeneca rätt i en dispyt som pågått mellan de bägge läkemedelsjättarna i flera månader.
Ärendet rör en digital utställningsskärm som J & J använde i en monter under ett nordiskt lungcancermöte i Göteborg i maj. Där marknadsfördes läkemedlet Rybrevant (amivantamab) som...
J & J fälls efter storgräl om reklambudskap
Att använda förväntade data, byggda på modellering, i läkemedelsreklam kräver extrem tydlighet för att inte vara vilseledande, anser IGN, som fäller Johnson & Johnson för att ha brutit mot branschens etiska regler.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration