23948sdkhjf

J & J fälls efter storgräl om reklambudskap

Att använda förväntade data, byggda på modellering, i läkemedelsreklam kräver extrem tydlighet för att inte vara vilseledande, anser IGN, som fäller Johnson & Johnson för att ha brutit mot branschens etiska regler.
Beslutet innebär att IGN (Informationsgranskningsnämnden) ger anmälaren Astra Zeneca rätt i en dispyt som pågått mellan de bägge läkemedelsjättarna i flera månader.

Ärendet rör en digital utställningsskärm som J & J använde i en monter under ett nordiskt lungcancermöte i Göteborg i maj. Där marknadsfördes läkemedlet Rybrevant (amivantamab) som...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078