23948sdkhjf

Novozymes tar annorlunda grepp

- Att ändra folks uppfattning om hur man bäst tvättar sina kläder är mycket svårt, säger Novozymes vd Steen Riisgaard om kampanjen I do 30.
För att lyckas samarbetar Novozymes i kampanjen med Copenhagen Fashion Week.

- Vi förstår oss på biotech, men vi förstår oss inte på hur man ändrar folks vanor, säger Steen Riisgaard.

Därför väljer han att göra den otraditionella kampanjen I do 30, som relaterar till att tvätta sin tvätt i 30-gradigt vatten.



- Vi har räknat ut,
att om alla tvättar i Europa skulle gå från 40 grader till 30 grader, så skulle man spara tolv miljoner ton koldioxid, vilket motsvarar de årliga utsläppen från tre miljoner bilar, säger Steen Riisgaard.

Företaget startade kampanjen
i början av sommaren. Syftet är att öka människors medvetenhet om att det redan idag finns teknologi som kan hjälpa till att motverka klimatförändringarna.



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094