23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Life Science Sweden
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sveriges konsumenter litar på apoteken

Men läkemedelsbolagen får fortfarande låga poäng i Sustainable Brands undersökning.
Läkemedelsbolagen får fortfarande

lågt förtroende för sitt arbete med miljöansvar, mänskliga rättigheter och socialt ansvarstagande i årets undersökning av Sustainable Brands, där Sveriges mest hållbara varumärken koras. Jämfört med 2011 ökar Johnson-Johnson sina poäng något. Astra Zeneca får sämre poäng detta år men är fortfarande bäst av läkemedelsjättarna på plats 71 av totalt 200.

Hela branschen, kallad

läkemedel & apotek, går dock kraftigt uppåt tack vare apoteksaktörerna. Den statliga aktören Apoteket hamnar på plats 7 i undersökningen. Apoteksgruppen och Apoteket Hjärtat kommer strax efter på plats 17 respektive 21.

Undersökningen genomfördes under

perioden november 2011 – januari 2012 genom webbintervjuer i Ipsos/Synovates panel. De 8000 personerna som har intervjuats motsvarar svenska folket i en konsumentroll.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|