23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Life Science Sweden
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Han sköter Astras nordiska försäljning

Stefan Woxström är ny chef för Astrazenecas marknadsbolag i Norden och Baltikum.
I dag tillträder

Stefan Woxström som chef för marknadsbolaget Astrazeneca Nordic-Baltic. Bolaget sköter Astrazenecas marknadsföring och försäljning i Norden och Baltikum, bland annat genom samarbeten med landsting, apotek och läkarkårer i respektive land.





Stefan Woxström har

arbetat på Astrazeneca under de senaste 18 åren och kommer närmast från en tjänst som marknadsbolagschef i Turkiet. Innan dess ansvarade han för den ukrainska marknaden.





- Jag ser verkligen fram emot detta nya uppdrag. I Norden och Baltikum bedrivs världsledande forskning och sjukvård. Det är oerhört viktigt för AstraZeneca att fortsätta att utveckla den goda samverkan vi har med hälso- och sjukvården, akademin och andra aktörer för att uppnå medicinska genombrott och en högkvalitativ vård för patienterna, säger Stefan Woxström i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078