23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Life Science Sweden
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Utökar marknadsandelar

Efter satsningar på säljarbetet meddelar Orexo att bolagets produkter växer på marknaden.
Marknadsandelen för specialistläkemedelsbolaget

Orexos Zubsolv uppgick under augusti till 6,2 procent, upp från 5,9 procent i juni och 5,6 procent i december i fjol. Det uppger vd Nikolaj Sørensen i ett brev till aktieägarna på onsdagskvällen.





- En förklaring till att vi tagit marknadsandelar är att vi i april utökade säljstyrkan och att vi också förbättrat effektiviteten i säljarbetet, skriver han.





Vidare framgår att

produkten Abstral fortsätter att växa på samtliga marknader. Kassaflödet från Abstral kommer att bli betydligt större under årets andra del, främst för att produkten kommer att generera royalty i Europa under perioden.





- Mot bakgrund av det jag berättat i det här brevet är vi nu i en starkare position än för några månader sedan, både i verksamheten och i konkurrensen, fortsätter Nikolaj Sørensen med hänvisning till stadig tillväxt för Zubsolv, nya myndighetsgodkännanden i USA, det nya avtalet inom Managed Medicaid (och fler på gång) samt nya intäktsmöjligheter utanför USA för Zubsolv, Abstral och OX-51.





Läs mer om Orexo.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.095