Britta Stenson med forskningsbakgrund, Charlotte af Klercker som är utbildad apotekare och Jonas Thulin med bland annat en master of law i bagaget. Det är teamet som marknadsför svensk life science i världen och som lockar medicinska företag att investera i Sverige.
– Det är vi som rullar ut den blågula mattan, säger Britta Stenson, när Life Scien...
Business Swedens nya garde – De rullar ut den blågula mattan
Mixen av mycket medicinskt kunnande och en tech-sektor som växer sig allt starkare är en framgångsfaktor för Sverige, enligt Business
Swedens life science-team.
– Det är en perfekt storm, en bra perfekt storm, säger Britta Stenson, Program Manager.
5
Bilder
”Vi säger inte nej till några för att de inte passar in i något av våra tre program. Vi jobbar till exempel mycket med diagnostikbolag och de ligger tvärs över allt ihop. Så vi hjälper alla snabbväxande bra life science-bolag som behöver hjälp”, säger Britta Stenson som ansvarar för programspåret connected health på Business Sweden. Foto: Samuel Lagercrantz
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Life Science Sweden och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer