23948sdkhjf

Konsten att döpa ett företag inom life science

Gärna unikt, men inte för "kul". Ta höjd för bolagets framtida utveckling, fundera över målgruppen – och kolla noga hur det uppfattas på andra språk. Katarina Nilsson, vd för konsultbolaget Eqvarium, guidar oss förbi några av fallgroparna på vägen till det perfekta företagsnamnet.
Du sitter på en alldeles strålande idé om ett läkemedel, en behandling eller en medicinteknisk pryl som du vill utveckla och kommersialisera inom ditt eget nystartade företag. Men vad ska bolaget heta?

Med närmare 20 år i namngivningsbranschen har Katarina Nilsson varit med och tagit fram ett stort antal både produkt- och företagsnamn, bland annat...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Life Science Sweden och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109