23948sdkhjf

Lockade med snabb smärtlindring – fälls för vilseledande reklam

”Börjar verka inom 2 minuter”, lovade läkemedelstillverkaren – men i praktiken är tiden till effekt betydligt längre än så. Nu fälls företaget för vilseledande marknadsföring.
Löftet om snabb lindring förekommer i en rubrik i Viatris marknadsföring av det receptfria läkemedlet Zyx, som är en sugtablett mot halsont. Påståendet följs av en asterisk, som hänvisar till en text i mindre stil, där det förtydligas att smärtlindringen uppstår ”efter fullständig upplösning av sugtablett”.

Man får gå till produktresumén för att b...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094