23948sdkhjf

Lockade med snabb smärtlindring – fälls för vilseledande reklam

”Börjar verka inom 2 minuter”, lovade läkemedelstillverkaren – men i praktiken är tiden till effekt betydligt längre än så. Nu fälls företaget för vilseledande marknadsföring.
Löftet om snabb lindring förekommer i en rubrik i Viatris marknadsföring av det receptfria läkemedlet Zyx, som är en sugtablett mot halsont. Påståendet följs av en asterisk, som hänvisar till en text i mindre stil, där det förtydligas att smärtlindringen uppstår ”efter fullständig upplösning av sugtablett”.

Man får gå till produktresumén för att b...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Life Science Sweden och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078