23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Life Science Sweden
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lif i digital kampanj – ska "bygga en relation till allmänheten"

En ny kampanj från Lif ska öka allmänhetens kunskap om läkemedelsföretagens arbete för att ge människor längre, bättre och friskare liv.

Pandemin och jakten på fungerande vaccin mot covid-19 har satt läkemedelsbranschen i fokus på helt annat sätt än tidigare. Det gör att Lif – de forskande läkemedelsföretagen – ser ett gyllene tillfälle att nå ut bättre med sin information.

– Det är mycket ovanligt att vi från läkemedelsbranschen riktar oss direkt till allmänheten i vår kommunikation. Men vi ser nu att vi har möjlighet att öka kunskap och förståelse generellt om forskning och utveckling av läkemedel och vacciner, och bygga en relation till allmänheten, säger Lif:s vd Anders Blanck till Life Science Sweden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094